Um novo contexto para inovação

abril 1, 2007 at 9:40 pm Deixe um comentário

Separei trechos do texto “Innovation in the Age of Mass Collaboration” (Don Tapscott, Business Week) para esclarecer que, ao se falar sobre Enterprise 2.0, o que se discute hoje é como utilizar a inteligência coletiva no contexto da empresa, através de seus funcionários, fornecedores e consumidores:

” Winning companies today have open and porous boundaries and compete by reaching outside their walls to harness external knowledge, resources, and capabilities. Rather than do everything internally, these companies set a context for innovation and then invite their customers, partners, and other third parties to co-create their products and services.”

“A new breed of 21st-century enterprise is emerging—one that opens its doors to the world; co-innovates with everyone, especially customers; shares resources that were previously closely guarded; harnesses the power of mass collaboration; and behaves not as a multi-national, but as something new: a truly global business. These new modus operandi revolve around four powerful new ideas: openness, “peering,” sharing, and acting globally.”

Entry filed under: enterprise2.0, inovação, negócios. Tags: .

BusinessWiki :-) Uma nova bicicleta – focada no mercado

Deixe uma resposta

Preencha os seus dados abaixo ou clique em um ícone para log in:

Logotipo do WordPress.com

Você está comentando utilizando sua conta WordPress.com. Sair / Alterar )

Imagem do Twitter

Você está comentando utilizando sua conta Twitter. Sair / Alterar )

Foto do Facebook

Você está comentando utilizando sua conta Facebook. Sair / Alterar )

Foto do Google+

Você está comentando utilizando sua conta Google+. Sair / Alterar )

Conectando a %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Sobre o Blog

Notícias e opiniões do autor, Luiz Daniel Lima, sobre o mundo da tecnologia, inovação e negócios.

Assine o Inovatron!

Calendário

abril 2007
S T Q Q S S D
« mar   maio »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

%d blogueiros gostam disto: